18 marca 2013

Sałatka z pieczonym chlebem i jajkami


Pisałam Wam niejednokrotnie o moim uwielbieniu dla przepisów Hugh Fearnley-Whittingstall'a. Bez wyjątku wszystko, co ugotowałam z jego książek okazało się być wielkim hitem. Tym razem przygotowałam sałatkę inspirowaną przepisem z "River Cottage Everyday Veg".  O tym, że pieczony chleb jest cudowny z jajkami na śniadanie przekonałam się już dawno, jeśli nie próbowaliście, to koniecznie zajrzyjcie do przepisu na jajka pieczone z chlebem i pomidorami. 

Poniższy przepis jest zmodyfikowany przeze mnie i polecam wam go gorąco, jeśli lubicie sałatki, ale też lubicie się najeść - dodatek pieczonego chleba zmienił lekką sałatkę w dość sycący posiłek. Być może zechcecie postawić coś nietypowego na świątecznym stole? Ta sałatka zasługuje na to.


Sałatka z pieczonym chlebem i jajkiem 

2 porcje 

2 jajka, ugotowane na twardo (perfekcyjnie ugotowane jajko? zajrzyjcie do instrukcji)
2 duże garści ulubionej sałaty (u mnie akurat była lodowa, ale myślę, że cykoria byłaby nawet lepsza)
2 kromki dobrej jakości chleba (u mnie domowy chleb pszenno - żytni na zakwasie, taki jak ten)
nieco zieleniny  (u mnie rzeżucha, dobrze sprawdzi się szczypiorek)
7 łyżek oliwy 
½ łyżeczki musztardy Dijon 
1 łyżka octu jabłkowego
szczypta cukru 
½ ząbka czosnku, startego na tarce
sól
świeżo zmielony czarny pieprz 

Piekarnik nagrzać do 180 stopni C. Chleb pokroić na duże kostki, albo porwać na kęsy, skropić dwiema łyżkami oliwy i ułożyć na blaszce do pieczenia.Wstawić do nagrzanego piekarnika na ok. 5-7 minut.

Przygotować dressing - do słoiczka dodać  5 łyżek oliwy, musztardę, ocet, cukier, nieco soli i pieprzu, a także starty czosnek. Zakręcić i potrząsać, aż całość się połączy. 

Do miski przełożyć porwaną sałatę i polać dressingiem, zachowując ok. 2-3 łyżeczki. Wymieszać delikatnie, aby sałata się pokryła dressingiem i przełożyć ją na półmisek, lub na talerze, jeśli serwujecie porcje.

Jajka obrać i pokroić na ćwiartki. Ja serwowałam je lekko ciepłe. Ułożyć na sałacie, obok jajek rozłożyć upieczony chleb. Resztą dressingu polać jajka. Posypać rzeżuchą i zmielić nieco pieprzu. Serwować od razu.

Przepis dołączam do akcji:


9 komentarzy:

  1. Ale bym teraz zjadła takie jajo...

    OdpowiedzUsuń
  2. piękna ta sałatka, tp w to że świetna to wierzę. HFW to zdecydowanie mój ulubiony autor.

    OdpowiedzUsuń
  3. sałatka fajna, lekka, wiosenna. ale talerz boski.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam takie sałatki, Twoja wygląda bajecznie kolorowo:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. najlepszy składnik to "nieco zieleniny" :D Zapraszam Cię też do mojej akcji wielkanocnej!

    OdpowiedzUsuń
  6. Pysznie, wiosennie, chętnie bym schrupała :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przylaczam sie do opinii Bernadety - talerz doprawdy szykowny. A i salatka niczego sobie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję Wam bardzo za wszystkie komentarze (talerzyk tez mi sie podoba!) i zachęcam do wypróbowania przepisu! Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń

Wściubisz nochal? Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie ślad. Zapraszam i pozdrawiam! :)